Repozytorium ReIn UW
Zapraszamy na stronę Repozytorium Instytucjonlanego ReIn UW.
Repozytorium Instytucjonalne Uniwersytetu Warszawskiego (ReIn UW) gromadzi, przechowuje i udostępnia dorobek naukowy UW.
Zostało otwarte 15 lutego 2024 r. Zastąpiło funkcjonujące od 2012 r. Repozytorium UW, które gromadziło tylko rozprawy doktorskie. Platforma z założenia ma przyczynić się do popularyzacji osiągnięć naukowych i ułatwienia wyszukiwania oraz zarządzania wiedzą na UW.
Wprowadzanie danych do Repozytorium
W Repozytorium można deponować wyłącznie wyniki badań naukowych powiązane z Uniwersytetem Warszawskim. Przez „powiązane” rozumiemy publikacje autorstwa obecnych lub byłych naukowców, studentów lub pracowników Uniwersytetu Warszawskiego.
Do Repozytorium należy wprowadzić dane bibliograficzne publikacji oraz plik z tekstem, spełniając tym samym wymogi otwartości nakładane między innymi przez grantodawców.
W przypadku deponowania plików należy przed wprowadzeniem publikacji do repozytorium upewnić się, czy:
- mamy prawo do zdeponowania materiału;
- materiał jest dostępny w odpowiednich formatach elektronicznych (format preferowany: pdf)
W Repozytorium możesz zdeponować:
Publikacje naukowe | Prace dyplomowe | Pozostałe publikacje |
|
- Aby zdeponować publikację, zaloguj się do repozytorium kontem w CAS (lub USOS).
- Wybierz przycisk Zdeponuj znajdujący się w prawym górnym rogu strony.
- Wybierz kolekcję, w której chcesz zdeponować pozycję.
- Określ typ publikacji.
- Wskaż, czy publikacja ma być zgłoszona do najbliższej ewaluacji (TAK). Do ewaluacji mogą być złożone wyłącznie publikacje naukowe (artykuły, rozdziały, monografie, redakcje monografii, materiały konferencyjne) pracowników zaliczonych do liczby N. Dla dokumentów, które nie podlegają ewaluacji należy wybrać odpowiedź NIE. Uwaga, do końca 2025 r. należy zaznaczyć NIE przy każdej publikacji.
- Pola obowiązkowe są oznaczone gwiazdką *.
- Wprowadź tytuł i język publikacji. Jeżeli tekst jest w języku polskim, warto dodać jego wersję w innym języku (np. angielskim).
- Podaj autora/autorów. Uwaga: ze względu na indeksowanie publikacji w bazach zewnętrznych (np. Google Scholar) ważne jest zachowanie kolejności autorów. Musi ona być zgodna z kolejnością występowania nazwisk na oryginalnym dokumencie.
W przypadku pracowników/osób zatrudnionych na UW system połączy publikację z kontem pracownika w Uniwersyteckim Systemie Platforma Zarządzania Wiedzą. Zielone kółko na końcu linii oznacza, że osoba została odnaleziona w tej bazie. Czarne kółko oznacza osobę spoza UW. - Przy pracownikach UW pojawią się wszystkie afiliacje przypisane do autora pobrane z systemów uniwersyteckich (np. z SAP, USOS). Należy usunąć afiliacje (używając przycisku Kosz), które nie mają związku z daną publikacją.
- Afiliacja wpisana w pole Wydział uzupełnia o dany rekord indeks jednostek UW znajdujący się w zakładce Uniwersytet (górne menu na stronie głównej).
- Dane o autorze możesz uzupełnić numerem ORCiD. Pamiętaj, że należy wpisać sam numer, np. 0009-0007-3427-0008.
- Podaj datę publikacji. Wystarczy rok opublikowania.
- Wprowadź pozostałe dane, np. w przypadku artykułu – tytuł czasopisma, numer, strony; w przypadku rozdziału – tytuł monografii i ISBN.
- Dodaj DOI lub / i adres www, na której dostępna jest publikacja lub informacje o niej. Nr DOI należy wypełnić bez „https://” tylko sam nr np. 10.7366/1509499549801.
- Podaj dyscyplinę publikacji. Możesz podać więcej niż jedną.
- Dodaj abstrakt i słowa kluczowe. Zwiększą wyszukiwalność Twojej publikacji przez dodanie ich wersji językowych (np. po angielsku).
- Jeśli tekst został opublikowany w otwartym dostępie, podaj stosowne informacje: sposób udostępniania, wersję publikacji, informację o licencji. Pamiętaj, by licencja na stronie wydawcy i ta w repozytorium były identyczne jeśli deponujesz plik w wersji wydawcy, natomiast jeśli deponujesz autorską wersję upewnij się na jaką licencję zewala wydawca. Sprawdz jego stronę lub platformę Open policy finder (wcześniej SHERPA/RoMEO).
- Rekord możesz uzupełnić informacją o projekcie badawczym, którego efektem jest publikacja. Podaj nazwę i numer projektu.
- Do rekordu możesz dodać plik. Pamiętaj, by udostępniać tylko te publikacje, do których masz majątkowe prawa autorskie. W razie wątpliwości, skontaktuj się z redakcją repozytorium.
- Kliknij Deponuj, by przekazać rekord do redaktora Repozytorium. Redaktor sprawdzi dane i opublikuje tekst w ReIn UW. W razie wątpliwości co do danych bibliograficznych lub statusu prawnoautorskiego publikacji redakcja skontaktuje się z Tobą mailowo.
- W dolnym pasku formularza, obok przycisku Deponuj, znajdują się również przyciski:
● Odrzuć – odrzucenie dotychczas wprowadzonych danych i zamknięcie formularza;
● Zapisz – zapisanie zmian i pozostanie w widoku formularza;
● Zapisz i wróć – zapisanie zmian i przejście do ekranu Mój DSpace. Pracę można kontynuować w późniejszym czasie.
Deponowanie doktoratów
W zakresie gromadzenia doktoratów, Repozytorium działa na podstawie Zarządzenia Rektora nr 35 z dnia 2 lipca 2012 w sprawie gromadzenia i udostępniania przez Bibliotekę Uniwersytecką w Warszawie elektronicznych wersji rozpraw doktorskich, dopuszczonych do publicznej obrony na Uniwersytecie Warszawskim.
Zgodnie z tym dokumentem, od października 2012 r. doktoraty bronione na UW są publikowane (wraz z recenzjami) w Repozytorium UW:
- na co najmniej 10 dni przed terminem obrony w przypadku przewodów doktorskich otwartych przed 30 kwietnia 2019 r.,
- na 30 dni przed obroną w przypadku doktoratów z tzw. nowego trybu.
Doktoraty są pobierane z Archiwum Prac Dyplomowych. Po wyznaczeniu terminu obrony i wpisaniu jej do APD rekord zawierający rozprawę i recenzje zostaje automatycznie przesłany do Repozytorium Instytucjonalnego UW.
Doktoranci, którzy nie zostali zobligowani przez dziekanaty do skorzystania z APD, muszą umieścić rozprawę w Repozytorium Instytucjonalnym UW samodzielnie.
Więcej informacji na temat zasad deponowania i udostępniania doktoratów znajdziesz tu.